Nordic walking - marsz po zdrowie

Nordic walking - marsz po zdrowie

Nordic walking to dyscyplina sportu ciesząca się dzisiaj ogromną popularnością. Uprawiana przez osoby o różnej kondycji zachęca je do wznowienia aktywności fizycznej nawet w zaawansowanym wieku. Co takiego ma w sobie, że przyciąga coraz większe rzesze zwolenników? Jakie są zalety płynące z maszerowania z kijkami?

 

Pielęgnowanie relacji towarzyskich

Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, że energiczny marsz można uprawiać w grupie. To szczególnie ważne dla wszystkich tych, którzy narzekają na brak czasu. To właśnie oni mogą połączyć przyjemne z pożytecznym.

W trakcie spaceru mają szansę na to, by bez problemu oddawać się rozmowom z najbliższymi kolegami i koleżankami. Kolejni znajomi na pewno też chętnie zgodzą się na dołączenie do tej grupy. Taka forma spędzania wolnego czasu jest na pewno o wiele lepsza niż przesiadywanie przed telewizorem.

 

Wiele zalet zdrowotnych

Warto uświadomić sobie, jak dużo można osiągnąć, decydując się na opisywany tu sport. Przede wszystkim daje on te same rezultaty co bieganie, jednak nie obciąża stawów. Spokojne mogą być też wszystkie osoby narzekające na bóle kręgosłupa, który – wolny od nadmiernych przeciążeń – nie będzie reagował bólem na każdy kolejny ruch.

Co ciekawe, miłośnicy takiej formy wysiłku fizycznego i zawodowi trenerzy zapewniają, że maszerowanie z użyciem kijków pozwala na spalenie większej liczby kalorii niż ma to miejsce w trakcie zwykłego chodu. Obliczono, że w czasie godzinnego marszu można pozbyć się nawet 400 kilokalorii. To o 120 więcej niż w przypadku tradycyjnego marszu.

Dodatkowo przyczynia się to do wzmocnienia mięśni brzucha, klatki piersiowej, pleców i ramion. Tym samym sprzyja również temu, aby rozluźniły się różne partie mięśniowe. To z kolei wspomaga proces uwalniania się od codziennych napięć, dzięki czemu znacząco polepsza się nasze samopoczucie, a my zyskujemy energię na pokonywanie kolejnych trudności.

 

Usprawnianie całego ciała

Opisywana tu forma treningu stanowi znakomite narzędzie do aktywizowania wielu partii mięśni. To szczególnie ważne dla osób w okresie rekonwalescencji po różnego rodzaju urazach. Okazuje się bowiem, że niewielki wysiłek, który należy włożyć w marsz, pozwala tkance mięśniowej wracać do odpowiedniej elastyczności. Tym samym odzyskuje się dawną siłę.

W tym samym czasie, trenując na świeżym powietrzu, dba się o dotlenienie mózgu. To z kolei przynosi pozytywne skutki w postaci znacznie sprawniej działających połączeń nerwowych. Potwierdzają to miłośnicy opisywanego sportu – uważają oni, że znacząco poprawiła się ich pamięć. Są też zdecydowanie bardziej skoncentrowani na podejmowanych przez siebie zadaniach.

Pozytywne skutki można zresztą zauważyć również w przypadku kondycji całego organizmu. Serce pracuje zdecydowanie bardziej wydajnie, pompuje większe ilości krwi i tym samym wszystkie tkanki ciała stają się lepiej odżywione. Sprawniej wykonują swoją pracę i pozwalają nam na to, by wykonywać ciążące na nas obowiązki.

 

Duża różnorodność

W związku z tym, że nordic walking nie wymaga używania dużego, ciężkiego sprzętu, może być uprawiany wszędzie. Dlatego też tak łatwe staje się różnicowanie kolejnych treningów. Wystarczy jedynie zmieniać lokalizacje. Dzięki temu możliwe staje się stawianie sobie kolejnych, nowych wyzwań.

Wiadomo przecież, że ćwiczenia wykonywane w lesie i te, które realizowane są na asfaltowej, gładkiej powierzchni, wymagają od sportowca czegoś innego. Mięśnie pracują wówczas w zróżnicowany sposób, dzięki czemu trening staje się pełniejszy. Postrzegany jako nieustająca przygoda sprzyja temu, by być nieustannie zmotywowanym do kolejnych dni pełnych wysiłku i nowych wyzwań.

 

Preludium do narciarstwa biegowego

Dla osób spragnionych nowych wrażeń mamy jeszcze jedną dobrą wiadomość. Otóż spacer z kijkami jest znakomitą wprawką przed rozpoczęciem przygody z nartami biegowymi. Ruchy wykonywane w czasie jego trwania są bardzo podobne do tych charakterystycznych dla wspomnianej zimowej dyscypliny sportu. Stamtąd już z kolei tylko krok do tego, żeby z pasji uczynić sposób na wejście do świata sportów wyczynowych.

Marsz po zdrowie nie jest trudny. Warto zatem rozpocząć związaną z nim przygodę. Przyniesie ona zapewne wiele dobrego dla polepszenia kondycji całego organizmu. On, w pełni sprawny, będzie nam służył do późnej starości.


CENOWE.pl poleca taniej produkty w temacie :

  • 18.04.2017