Najlepsze sposoby na odchudzanie

Najlepsze sposoby na odchudzanie

Bardzo wiele osób pragnie zrzucić kilka lub nawet więcej zbędnych kilogramów. Ma to oczywiście nie tylko wpływ na sylwetkę, estetykę, lecz także zdrowie i samopoczucie. Niestety odchudzanie nie jest tak prostą sprawą. Pozbycie się większego brzucha, cellulitu lub zgrubień zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn, wymaga poświęceń. Choć istnieją w sieci różnego rodzaju przepisy na odchudzanie, to jednak nie są one uniwersalne. Nie każdego stać na drogą dietę czy też regularne wizyty na siłowni. Warto w związku z tym szukać alternatywy. Prezentujemy w takim wypadku najlepsze sposoby na odchudzanie.

 

Dieta to podstawa

Choć możemy spędzać wiele godzin na siłowni, ćwiczyć sporo ponad normę, to efekty naszej pracy nie będą zadowalające, jeśli nie zmienimy swych nawyków żywieniowych. To sposób jedzenia, ilość posiłków dziennie czy obrana lista produktów decydują o tym, jak szybko możesz zrzucić zbędne kilogramy. Zanim przejdziemy do wymienienia najpopularniejszych diet, zaprezentujemy podstawy żywieniowe, którymi powinniśmy się kierować.

 

Najważniejsze zasady

Istnieje wiele sposobów na to, by nawet za bardzo nie zmieniając diety poprawić swój bilans energetyczny. Na sam początek postaraj się zmienić ilość spożywanych dziennie posiłków. Jeżeli jesz śniadanie, obiad i kolacje, to nie zaspokoisz energetycznie swego organizmu lub wprowadzisz za wiele kalorii do ciała. Co więcej, zamiast jeść częściej ale mniej, pochłaniasz jednorazowo zbyt duże ilości jedzenia. Specjaliści radzą, aby spożywać przynajmniej 5-6 posiłków dziennie. Dzięki temu można jeść co 2-3 godziny. I nie mowa tu o talerzach pełnych jedzenia, lecz małych porcjach i zróżnicowanych produktach. Na drugim biegunie, pamiętaj, że nie możesz przeciągać momentu głodu. Im dłużej czujesz się głodny, tym później będziesz spożywać znacznie większy posiłek, aby zaspokoić organizm. Już lepiej jest zjeść owoc, zdrową przekąskę niż odkładać wszystko do obiadu lub kolacji.

Kiedy masz zamiar spożywać śniadanie, obiad lub kolację, staraj się używać mniejszych talerzy i misek niż do tej pory. Często naszym problemem jest to, że chcemy dojeść cały posiłek, mimo tego, że już czujemy sytość. Z mniejszymi naczyniami nie będziemy mieć takiego problemu. Pojawiła się tu równocześnie kwesta sytości. Nie jedzmy na siłę! Idziemy do restauracji, do rodziny na obiad i dostajemy pełen talerz jedzenia – spożywajmy tylko tyle, ile będzie nam potrzebne. Nadmierna ilość pokarmu w połączeniu z napojami prowadzi do rozszerzania się ścian żołądka. W efekcie potem nie zauważymy większej ilości jedzonych pokarmów.

Równie istotny jest sposób spożywania posiłków. Mowa była o ilości dań dziennie. Ważne będzie też to, w jaki sposób mamy zamiar się posilać. Nie ma nic gorszego niż szybkie jedzenie. Naukowo udowodnione jest, iż sygnał przekazywany z naszego żołądka do podwzgórza wędruje po 20-30 minutach. Jeśli zjesz szybko dwa posiłki, to możesz nie odczuć nawet sytości. Należy spożywać powoli, nie spiesząc się. Koniecznie unikaj jedzenia przy telewizorze, podczas czytania książki, przeglądania różnych rzeczy na smartfonie. Nasz mózg zamiast skupić się na jedzeniu, bardziej śledzi drugą aktywność. W takim wypadku możemy pochłonąć zawartość talerza bez jakiegokolwiek zahamowania.

 

Sprzęt kuchenny

To, w jaki sposób i w czym gotujesz również ma spory wpływ na wartość zdrowotną i energetyczną spożywanych posiłków. Przez lata przyzwyczajeni byliśmy do używania masła lub oleju przy smażeniu mięsa, ryb, warzyw. Tymczasem wykorzystując patelnie grillowe, z powłoką teflonową, możemy ograniczyć spożywanie tłuszczu. Jeśli już potrzebujemy go do smażenia, to zamiast zwykłego oleju słonecznikowego lub rzepakowego, postawmy na oliwę z oliwek, olej kokosowy oraz inne mniej znane tłuszcze roślinne.

Samo smażenie to nie wszystko, na co można się zdecydować. Popularne dziś jest gotowanie na parze, korzystanie z pieczenia w folii, duszenie. Olbrzymią przysługę swemu organizmowi możesz wyświadczyć, jeśli postawisz na samowar. To urządzenie, garnek, dzięki któremu o wiele szybciej przyrządzisz wybrane dania, z zachowaniem praktycznie wszystkich składników odżywczych.

 

Jak kupować i gotować?

Chcesz schudnąć? To przede wszystkim zrezygnuj z gotowych dań. Wszelkie produkty przetworzone pełne są chemii, niezdrowych składników. Kupno warzyw na targu, mięsa w sklepie nie będzie wiązało się z aż tak powiększonymi wydatkami niż korzystanie z gotowych dań do przyrządzenia w 5 minut. Gotując wszystko samodzielnie, mamy przynajmniej pewność co do wykorzystanych składników. Mniejsza ilość soli czy cukrów jest wstanie pozytywnie wpłynąć na sylwetkę. Zwłaszcza sól można zastępować licznymi ziołami, które wzbogacą smak, a przy tym zawierają dobroczynne właściwości.

Zostańmy rozsądnymi klientami. Podczas zakupu nie sugerujmy się producentem czy atrakcyjną ceną. Sprawdźmy koniecznie skład konkretnego produktu. Jest to także przydatne w momencie, kiedy staramy się ograniczyć ilość spożywanego tłuszczu. Informacje na produktach mlecznych, serach o zawartości tłuszczu, kalorii w 100 gramach, będą mieć istotne dla nas dane, jeśli zaczniemy ustalać swój kaloryczny bilans na każdy dzień. Ważne jest też to, aby kupować tylko produkty potrzebne. Dziś promocja na ser pleśniowy, szynkę, inne wędliny? Od razu kupujemy 2-3 paczki. Musimy to później zjeść, choć w zupełności nie są nam takie produkty na rękę.

Jeśli już gotujemy, to w przypadku mięsa unikajmy zbytniej ilości tłuszczu. Nawet z kurczaka pozbywajmy się skóry, tłustych kawałków. Nie są one zbyt smaczne, a tylko niepotrzebnie nasycą potrawę kaloriami, mniej przyswajanymi tłuszczami. Ograniczajmy w kuchni wszystkie dodatki, jak tłuste sosy, masło, ser, śmietanę, olej. Można je zastępować innymi produktami: naturalnym jogurtem, oliwą z oliwek, chudym twarogiem.

Wykorzystujmy w kuchni jak najwięcej owoców i warzyw. Są to produkty, które można spożywać praktycznie w nieograniczonej ilości. Można z nich przyrządzać zupy, sałatki, koktajle, duszone dania, a w przypadku owoców także liczne desery. Unikajmy gotowych soków z kartonów, napojów gazowanych pełnych cukru. Zamiast tego stawiajmy na wodę lub kupmy sobie wyciskarkę, sokowirówkę.

 

Jaka dieta?

Na stronach internetowych zetknąć się można z bardzo dużą ilością programów dietetycznych. Jedne są bardziej skuteczne, inne mniej. Do tego dochodzi sam sposób odżywiania, bezpieczeństwo, czas przeprowadzonej diety. Nie da się ukryć, że ciężko jest się zdecydować na wybrany rodzaj diety.

Dieta strukturalna na przykład oparta jest na idealnie skomponowanym menu z produktami niskokalorycznymi zawierającymi bardzo dużo składników odżywczych. Wersja norweska stosowana do 14 dni to głównie jaja i grejpfruty. Przy wydaniu hiszpańskim opartym na owocach i warzywach, wartość kaloryczna każdego dnia wynosi między 1000 a 1500 kcal. Niezwykle popularna dieta Dukana pozwala w tydzień schudnąć nawet 5 kg. Polega na ograniczeniu węglowodanów. Niestety wiążą się z nią skutki uboczne. W przypadku diety Atkinsa sam tłuszcz powinien stanowić nawet 60 procent naszej dziennej dawki kalorycznej.

Do tego dochodzą diety stosowane nie przez 1 czy 2 tygodnie, lecz przez całe życie. Mowa tutaj między innymi o kontrowersyjnej edycji zgodnej z grupą krwi, gdzie to konkretna wersja determinuje spożywanie lub unikanie wybranych produktów. W tej samej kategorii popularna staje się dieta paleo w sporej części oparta na jadłospisie człowieka pierwotnego.

 

Trening jako uzupełnienie

Dieta to tylko połowa sukcesu w procesie odchudzania. Należy pamiętać oczywiście o aktywności fizycznej. Nie musimy od razu zdecydować się na intensywny trening. Warto zacząć wszystko na spokojnie. Już kilkunastominutowy spacer każdego dnia jest w stanie pozytywnie wpłynąć na zdrowie, sylwetkę i samopoczucie. Polecamy jednak nieco większą aktywność. Przyjmuje się, że przy odpowiedniej diecie powinniśmy trenować przynajmniej 2-3 razy w tygodniu po kilkadziesiąt minut.

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się zakup karnetu na siłownię. Będzie to dla nas oznaczało dostęp do wielu przyrządów treningowych, czym urozmaicimy sobie zestaw ćwiczeń. Udanie się na siłownię to także wyjście z domu. Wiele klubów oferuje urozmaicone treningi, które mogą zawierać nie tylko sam dostęp do sprzętu, lecz także w przypadku najczęściej kobiet, aerobik, różne formy fitnessu. Równie istotny może być basen.

Dla osób, które nie przepadają za bardzo za siłowniami, dobrym rozwiązaniem będą ćwiczenia w domu lub na świeżym powietrzu. W wielu miastach, a nawet na wsiach tworzone są otwarte obiekty. Można dzięki nim bezpłatnie zadbać o dobrą sylwetkę. Nie zapominajmy przy tym o bieganiu, nordic walking czy też jeździe na rolkach i rowerze.

Dzięki sklepom sportowym mamy całkiem spory wybór sprzętu do domowego zastosowania. Już dziś możemy zamówić skakankę, orbitrek, wioślarza, bieżnię, rowerek stacjonarny, stepper, zestaw hantli, drążek do podciągania oraz wiele innych przyrządów treningowych. Czy jest to opłacalne? Oczywiście! Już samo skakanie na skakance przez 20 minut to ponad 200 spalonych kalorii. W domowym zaciszu możemy cieszyć się swobodą, ćwiczeniami w rytmie ulubionej muzyki. Wybrany sprzęt ponadto może być wykorzystywany przez pozostałych domowników.

 

Wspomaganie odchudzania?

Mimo szumnych reklam i wielu pozytywnych opinii na rynku niestety nie znajdziemy 100-procentowego lekarstwa na zbędne kilogramy. Żaden środek na odchudzanie sam w sobie nie sprawi, że nagle zaczniemy tracić na wadze. Wszelkiego rodzaju suplementy diety warto traktować jako uzupełnienie prowadzonego trybu odżywiania i treningów. Takie preparaty na odchudzanie mogą w mniejszym lub większym stopniu pomóc naszemu organizmowi w spalaniu tłuszczu, zmniejszeniu łaknienia czy też przyspieszeniu metabolizmu. Jeśli już chcemy zaopatrzyć się w taki produkt, to sprawdźmy koniecznie, czy zawiera on w sobie chrom, chitosan, błonnik pokarmowy czy też L-karnitynę. Są to elementy wpływające na skuteczne działanie suplementu.

Jak doskonale widać, najlepszym sposobem na odchudzanie jest połączenie diety z treningiem, zmiana nawyków żywieniowych. Tylko taka metoda przynosi pożądane rezultaty. Możemy przy okazji wspomagać się suplementami diety, specjalnymi herbatkami ziołowymi.


Porównywarka cen CENOWE.pl poleca produkty w temacie :

  • 22.07.2017